Bygg merkevaren din innenfra og ut, og lønnsomheten vil følge.

Tillit er avgjørende for en lønnsom merkevare. Det handler ikke bare hva dere gjør, men om hva som gjør dere minneverdige. Denne tilliten, som springer ut fra merkevarens kjerne og gjennom alt dere foretar dere, er det som får kundene til å velge akkurat dere.

Two people in a meeting discussing, sitting at a table with open laptops, seen through a glass window.
Man giving a presentation while sitting on a table, gesturing with hands, with a screen displaying text and diagrams in the background. Office supplies and a water bottle on the table.

Kjernetjenester

Skreddersydde tjenester som hjelper din merkevare å lykkes med strategi, kreativitet og gjennomføring.

Forretningsstrategien setter kursen og ambisjonen, men dens realisering er helt avhengig av at merkevaren kan formidle ambisjonen tydelig, med troverdighet og kraft.

01. Merkevarestrategi


Kunde- og markedsinnsikt



Merkevareidentitet balanserer strategi og kreativitet. Den former merkevarens oppfatning gjennom distinkte elementer og engasjerende historiefortelling.

02. Merkevareidentitet


Logo & design


Verbal og visuell kommunikasjon


Merkevarebeskrivesle


Navneutvikling


Rettningslinjer

Merkevareproduksjon er koblingen mellom strategi og resultater. Den sørger for at merkevarens ambisjon realiseres på tvers av alle kontaktpunkter.

03. Merkevareproduksjon



Etter behov**


Web & SoMe

Foto, film & tekst



**
Produksjonsbehov varierer fra selskap til selskap.
Ta kontakt for en prat om muligheter.

Kjernetjenestene satt i system.

Brandtellerprosessen har tre faser: strategi, identitet og produksjon, noe som sikrer en tydelig og strukturert tilnærming. Siden alle fase overlapper hverandre, unngår vi at det oppstår et gap mellom ambisjon og resultat.

Diagram showing three overlapping circles labeled "01. Brand Strategy," "02. Brand Identity," and "03. Brand Executing," each representing stages in branding: thinking, developing, and doing. A line at the bottom marks the starting point as "Start here."
Illustration of hair rising from water
White outline of human eyes and eyebrows on a black background.

Brand Matrix; verktøyet for vekst, og det starter fra innsiden.

Kjernen i Brandtellers tjenester er det velprøvde 9-elementers Brand Matrix-verktøyet, utviklet av Dr. Mats Urde.

I en effektiv én-dags workshop med ditt utvalgte team starter vi arbeidet med blant annet å kartlegge og definere bedriftens formål, løfte, verdier og identitet.

Når Brand Matrix er helhetlig, reflekteres alle de åtte ytre elementene i det niende: merkevarekjernen. Dette sikrer at alle elementer spiller sammen og at de samlet former og veileder hele merkevaren.

Å forstå og styre merkevaren er mer enn bare avgjørende for driften. Det er selve grunnlaget for å lykkes med historiefortelling, bygge tillit og drive målbar vekst.

Brand Matrix-workshopen legger dermed de fundamentale hjørnesteinene for alle merkevarens kontaktpunkter fremover.

Brand framework diagram with nine squares labeled: "Value Proposition," "Relationships," "Aspired Position" (External), "Expression," "Brand Core," "Personality" (Bridge), "Mission & Vision," "Culture," and "Competences" (Internal).

Alle elementene forsterker hverandre.

  • Definer hvordan selskapet ønsker å bli oppfattet av kunder og andre interessenter.

    Disse inkluderer value proposition, external relationships, og aspired position.

  • Binder sammen interne og eksterne forhold.

    Dette inkluderer organisasjonens distinkte kommunikasjonsstil, Expression, its Personality, og i midten, Identity Core. Kjernen definerer ofte hva merkevaren står for og lover, forankret i dens dypeste og mest varige verdier.

  • Hva og hvem er selskapet.

    Mission & Vision inspirerer og engasjerer ansatte og interessenter. Culture definerer arbeidsmoral og holdninger, og Competances fremhever organisasjonens unike styrker.

Additional Services

Building and operating a brand in today's competitive marketplace requires a wide range of supporting services. While Brandteller delivers most premium services in-house, specialized expertise and talent may be necessary for some projects involving more specialized AI, photography, film, audio, digital development or media management.

With years of experience in the creative industry, Jan Willy possesses a deep understanding of the industry landscape, knowing precisely who to call upon for each project. Man or machine.

Depending on the project's complexity and budget, he collaborates with these top-tier professionals as needed. Only high-quality subcontractors with exceptional credentials and demonstrable results are engaged.

Silhouette of a person looking through binoculars at a large wall