Akkurat det du trenger og enda litt til.

Å skape en lønnsom merkevare i dagens marked krever et bredt spekter av solide løsninger. Brandteller leverer skreddersydde tjenester som hjelper deg med å lykkes med strategi, kreativitet og gjennomføring. Tydelig, ryddig og effekivt.

Two people in a meeting discussing, sitting at a table with open laptops, seen through a glass window.
Man giving a presentation while sitting on a table, gesturing with hands, with a screen displaying text and diagrams in the background. Office supplies and a water bottle on the table.

Kjernetjenester

Forretningsstrategien setter kursen og ambisjonen, men dens realisering er helt avhengig av at merkevaren kan formidle ambisjonen tydelig, med troverdighet og kraft.

01. Merkevarestrategi

Kunde- og markedsinnsikt




Merkevareidentitet balanserer strategi og kreativitet. Den former merkevarens oppfatning gjennom distinkte elementer og engasjerende historiefortelling.

02. Merkevareidentitet

Navneutvikling


Logo & design

Verbal og visuell kommunikasjon

Merkevarebeskrivesle





Merkevareproduksjon er koblingen mellom strategi og resultater. Den sørger for at merkevarens ambisjon realiseres på tvers av alle kontaktpunkter.

03. Merkevareuttak

Rettningslinjer


Foto, film & tekst

Web & Innhold

Etter behov**





**
Produksjonsbehov varierer fra selskap til selskap. Ta kontakt for en prat om muligheter.

Kjernetjenestene satt i system.

Brandtellerprosessen har tre faser: strategi, identitet og produksjon, noe som sikrer en tydelig og strukturert tilnærming. Siden alle fase overlapper hverandre, unngår vi at det oppstår et gap mellom ambisjon og resultat.

Illustration of hair rising from water
White outline of human eyes and eyebrows on a black background.

Kjernen i Brandtellers tjenester er det velprøvde Brand Matrix-verktøyet, utviklet av Dr. Mats Urde.

Verktøyet består av ni elementer, arrangert i tre lag: external (eksterne forhold) øverst, internal (interne forhold) nederst og i midten ligger elementer som binder disse sammen.

The Brand Matrix tool.

Brand framework diagram with nine squares labeled: "Value Proposition," "Relationships," "Aspired Position" (External), "Expression," "Brand Core," "Personality" (Bridge), "Mission & Vision," "Culture," and "Competences" (Internal).

Alle elementene forsterker hverandre.

  • Definer hvordan selskapet ønsker å bli oppfattet av kunder og andre interessenter.

    Disse inkluderer value proposition, external relationships, og aspired position.

  • Binder sammen interne og eksterne forhold.

    Dette inkluderer organisasjonens distinkte kommunikasjonsstil, Expression, its Personality, og i midten, Identity Core. Kjernen definerer ofte hva merkevaren står for og lover, forankret i dens dypeste og mest varige verdier.

  • Hva og hvem er selskapet.

    Mission & Vision inspirerer og engasjerer ansatte og interessenter. Culture definerer arbeidsmoral og holdninger, og Competances fremhever organisasjonens unike styrker.

En grundigere gjennomgang og bruk av verktøet finner du under siden Brand Matrix Workshop.

Tilleggstjenester

Silhouette of a person looking through binoculars at a large wall

Å bygge og drive en merkevare i dagens marked krever et bredt spekter av tjenester. Selv om Brandteller leverer de fleste tjenestene selv, kan enkelte prosjekter kreve mer spesialisert kompetanse innen f.eks film, foto, digital utvikling eller mediekjøp.

Brandteller samarbeider kun med de beste fagfolkene ved behov. Dette sikrer at du utelukkende får underleverandører av høy kvalitet med dokumenterte resultater.

La oss ta en prat